פתח תפריט

מפעלים ומרכזים לוגיסטים - קבוצת אורון

הקמת מפעלים ומרכזים לוגיסטים

 

 

תפוקתו של כל מפעל ומרכז לוגיסטי באשר הוא, נשענת על מכלול של תהליכים. שיפור התהליכים משמעותם הגדלת התפוקה ופירושה של זו האחרונה הגדלת הרווחים.

 

בעת תכנון מפעל או מרכז לוגיסטי מושם דגש על תוכנית המפרטת באילו דרכים יהיו תהליכי הייצור, האחסנה והשינוע אפקטיביים ביותר וכיצד ניתן ליישמם.

 

במסגרת תהליך של תכנון מפעלים ומרלו"גים נבדקת סביבת העבודה, הן ברמה הכוללנית והן בזו הפרטנית על מנת שתפיק את המקסימום. כדי שתהליכי הייצור במפעל יוכתרו בהצלחה, חשוב לרדת לעומקם ולהכיר כל אחת ואחת מן הפונקציות המשותפות לתהליך.

 

במסגרת זו מתגבשת אסטרטגיית פעולה שמטרתה לחסוך בזמן ולשפר את היעילות.

 

הקמתו של מפעל או מרכז לוגיסטי היא משימה גדולה ומורכבת לכן קיימת חשיבות להיוועץ עם אנשי מקצוע מנוסים מהתחום. אנשי מקצוע עם ניסיון וידע בתחום יסייעו בכל שלבי הקמת המפעל/ מרלו"ג החל משלב התכנון המקדים ועד לקבלת האישורים הנדרשים.

 

לכן כדאי להסתייע בחברה  המתמחה בהקמה של מפעלים ומבנים לתעשייה.

 

מציאת שטח - שלב ראשון וחשוב בהקמת מפעל/ מרכז לוגיסטי הוא מציאת שטח מתאים עליו יוקם המבנה. ההתאמה של השטח צריכה להתחשב בבטיחות

 

העובדים והסביבה - במיוחד אם מדובר על מפעל אשר יעשה שימוש בחומרים מסוכנים. השטח הנבחר צריך להיות נגיש לתחבורה עבור העובדים והספקים, וכן לקבל את כל האישורים הזקוקים להקמה של המפעל בשטח שכזה. תוכלו להתחיל בהקמה בפועל רק לאחר קבלת האישורים המתאימים לכך.

 

לאחר מציאת שטח מתאים, וקבלת האישורים הנדרשים, השלב הבא יהיה התייעצות ובחירת אנשי מקצוע שונים אשר יסייעו וילוו אתכם בתהליך הקמת המפעל/ מרלו"ג - תכנון, הקמה ובניית מפעלים עושים עם חברת ביצוע המתמחה בבנייה לתעשייה.

 

הקמת צוות פונקציונלי - הפעולה הראשונה בתכנון היא הקמת צוות מצומצם הכולל נציג מהמפעל ומתכנן פונקציונלי.

בהתאם להיקף הייצור החזוי, הצוות מתווה תוכנית אב לבינוי והקמת המפעל ומקבל אישור למטרות שהגדיר.

 

 

השלב השני הוא הרחבת הצוות והפיכתו לצוות הקמה ותכנון הכולל מספר רב של מתכננים ויועצים. לאחר שהוקם הצוות יש לאפיין את הלקוח ולהבין במדויק את צרכיו היחודיים ודרישותיו הספציפיות.

 

יש לתכנן את המבנה על בסיס הנתונים של הלקוח, חשוב כי המתכננים יקבלו את מלוא הפרטים והנתונים הנדרשים לתכנון מקצועי כמו סוג המוצרים, היקף הייצור, מס' מכונות, מידות, מס' לקוחות, מיקום הלקוחות ביחס למרכז,היקפי מכירות, שינוע למרכז, אזור טעינה ופריקה, שטחי אחסון, ועוד.

 

בנוסף חשוב לתכנן היטב את המשרדים הנדרשים לצוות התפעולי וסגל ההנהלה, מחסנים, אזורי עזר, חצר, חנייה, לובי, מעליות, צרכי כל שטחי העזר לייצור וכד'.

 

תכנון, וכתיבת פרוגרמה- תכנון נכון יתבסס על כיווני התנועה בהתאם לתהליך העבודה ויקטין מרחקים כדי להגדיל יעילות, עפ"י הנתונים שנאספו נכתבת הפרוגרמה לכדי מסמך המפרט את הדרישות מהמבנה העתיד להיות מתוכנן ונבנה.

 

הפרוגרמה משמשת את היועצים השונים, מתכנני המפעל(האדריכל, מתכנן האינסטלציה, מהנדס חשמל, וכו') נתוני הפרוגרמה כוללים גם צרכי חשמל כולל סה"כ זרם נדרש, צרכי מיזוג, צרכי תקשורת, צרכי ניקוז ואינסטלציה, צרכי חנייה, צרכי ביטחון ובטיחות.

 

תשתיות - חלק משמעותי מההצלחה של המבנה המוקם הוא ההתייחסות ויצירת תשתיות מתאימות, במקביל להתאמת התשתיות הקיימות- פרוט הצרכים והדרישות מהשטח שמסביב למפעל/ למרלו"ג ישמשו את מתכנן הכבישים( לתכנון הכניסות, שיפועים, רדיוסים נדרשים וכו'). וכן את יועצי המערכות לתכנון תשתיות כגון ניקוז, מים, מיזוג וחשמל. תכנון מפורט ומשולב של כל יועצי התשתיות יחד יקחו בחשבון את כל השינויים הנדרשים בתשתיות המבנה וימנעו צורך של תוספות ושינויים בעתיד.

 

קבלת אישורים ורישיון עסק - השלב הסופי הוא הוצאת אישורים ורישיון עסק. בסקר שערך הפורום הכלכלי העולמי, ציינו נציגי העסקים בישראל את הבירוקרטיה בישראל כגורם המקשה ביותר על עשיית עסקים בישראל. כאמור רישוי עסקים עבור מפעלים בהקמה הינו תהליך ארוך ומורכב.

 

בשלב זה יש לפנות עם כל התוכניות אל מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית על מנת לקבל את אישור כל הגורמים הרלוונטים להקמת המפעל.

 

עם תחילת הקמת המפעל יש להגיש למחלקת רישוי עסקים בקשה לרישיון עסק, בצירוף כל התוכניות ופירוט המפעל והשפעתו על הסביבה.

 

מחלקת רישוי העסקים וגורמים נוספים יערכו ביקורות במבנה ויציבו תנאים בהם יש לעמוד על מנת לקבל רישיון עסק.

 

לאחר השלמת הבנייה ועמידה בכל התנאים, תנפיק מחלקת רישוי עסקים רישיון עסק.

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים