פתח תפריט

מהו קונסטרוקטור כל מה שצריך לדעת

מהו קונסטרוקטור כל מה שצריך לדעת

 

 

מהנדס קונסטרוקציה או בשמו הנפוץ יותר- מהנדס בניין אם אתם נזקקים לשירותיו כנראה שאתם לפני עבודה משמעותית בתחום הבנייה. בחירת הקונסטרוקטור היא בחירה חשובה מאד שכן מטרתכן המשותפת היא לבנות מבנה יציב ואיתן.

 

כאשר אתם מתכננים בנייה של בית פרטי, או של מיזם גדול בניין מגורים בנייני משרדים או אפילו מרכז קניות הנוכחות של קונסטרוקטור היא חשובה. יש כאלה המתמחים במבני תעשייה ויש כאלה המתמחים במבנים למגורים ועוד. שיתוף הפעולה בין האדריכל, המהנדס קבלן הבנייה והקונסטרוקטור הינה חיונית.

 

מיהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין אשר מתמחה בקונסטרוקציה ויש לו ידע רב בעבודה בתחום זה.

עבודתו נחלקת לשלושה תחומים עיקריים:

  1. בנייה קלה.
  2. עבודות בטון קלות.
  3. קונסטרוקציות פלדה מסוגים שונים.

אלו התחומים העיקריים, כמובן שישנם עוד תחומים נוספים שהקונסטרוקטור יודע לטפל בהם. קונסטקטור הוא האחראי לתכנן את חזונו של האדריכל מבחינה פרקטית באופן בטוח, יציב וחזק.

 

בעוד האדריכל מתכנן את המבנה מבחינה אסטתית ונוחה קבלן הבניין מבצע את הדברים בשטח, הקונסטרוקטור מתכנן דברים פרקטיים, כגון מיקום העמודים, עובי בטון הרצפה, מבנה הברזלים ובעצם חוזק המבנה כולו.

 

תוך כדי עבודות הבנייה הקונסטרוקטור משמש גם כמפקח עליון על העבודה, הוא אינו נמצא בשטח כל יום אך נוכח בביצוע עבודות גדולות במיוחד כמו יציקת רצפה ותקרה, אותן קבלן הבנייה צריך לבצע בדיוק המירבי לפי תוכנית המהנדס ללא שום סטייה שתגרום חלילה לליקוי בהמשך.

 

ההבדל בין מהנדס בניין לקונסטרוקטור:

 

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין המתמחה בתכנון ויש לו שנים רבות של ניסיון בעבודה במשרד כקונסטרוקטור. אדם זה, יכול לעבוד כמהנדס ביצוע אצל קבלן בנייה וכן לשמש גם כמפקח בנייה.

 

החתימה על הגרמושקה מתבצעת ע"י הקונסטרוקטור, הוא זה שאחראי על קבלת האישורים מול הג"א. כאשר יש מולו תוכנית אדריכלית מפורטת, עליו למקם את העמודים בתוכנית יחד עם האדריכל ולהחליט עפ"י סוג הקרקע וסוג התקרה את המיקום המדויק. מבצע חישובים סטטיים שונים ובדיקות נוספות שיתרמו לחוזק המבנה.

 

קונסטרוקטור גם בתחום השיפוצים: גם במקרה של שיפוץ נרחב הכולל הוספת קומה או הרחבת הדירה מוטב לפנות ולמנות קונסטרוקטור שיבדוק את מצב המבנה ויספק מידע הנדסי אודות מיקום העמודים לאדריכל. קונסטרקטור בעל ניסיון ינסה למצוא את הפתרון ההנדסי הטוב ביותר שניתן לבצע בהתאם לתוכנית האדריכלית הקיימת.

 

 

סמכויות הקונסטרוקטור:

 

סמכויותיו של מהנדס קונסטרוקטור נרחבות וחשוב לדעת כי גם החוק מכיר בסמכויות אלו, לדוגמא מהנדס בניין יכול להורות בצו על עצירת עבודות הבנייה במידה והוא מגלה כי אלה לא נעשו עפ"י הוראותיו. קונסטרוקטור רשאי להחליט האם המבנה מוכן לאכלוס, האם המבנה נחשב למסוכן וכו'. בתי המשפט מתייחסים בכובד ראש לעדותו ותצהיריו של מהנדס קונסטרוקטור.

 

אחריותו של קונסטרוקטור:

קונסטרוקטור מקצועי נחשב לסמכות עליונה בכל הנוגע לשלמותו ויציבותו של המבנה. ככזה בידיו אחריות רבה הגובלת לעיתים בדיני נפשות ממש. הוא האחראי בעקיפין לשלום האנשים המאכלסים את המבנה, עובדים בו וסביבו. קונסטרוקטור אחראי במידה זו או אחרת גם ללוחות הזמנים, הוצאות וכד' והוא המשפיע בדרך זו על קבלן הבנייה הראשי, קבלני המשנה והלקוח. לכן חשוב כי הקונסטרוקטור יהיה מקצועי, אמין, אחראי, אסרטיבי במידת הצורך, יצירתי והגון.

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים