פתח תפריט

מהן עבודות עפר?

מהן עבודות עפר?

 

 

 אחד השלבים החשובים ביותר במהלך סלילת כבישים, בניית גשרים, בנייה של מבנים ועבודות בנייה נוספות הוא שלב עבודות עפר ופיתוח.

 

כאשר אתם מביטים בבית בו אתם גרים, סביר להניח שאינכם מקדישים זמן למחשבה לקרקע עליה יושב הבית, על האופן בו הקרקע הזאת מהודקת מיושרת ומאוזנת בטופוגרפיה שלה או על האופן בו מחובר המבנה אל הקרקע.

 

ובכן, בכל תהליך בנייה של מבנה חדש, חובה לבצע שורה של עבודות המיועדות כולן להכין את הקרקע לתהליך הבנייה. עבודות אלה נקראות עבודות עפר והן מבוצעות בניהולו של איש מקצוע ייעודי הנקרא קבלן עפר.

 

עבודות עפר ופיתוח מתבצעות בדרך כלל באמצעות ציוד מכני הנדסי כבד, ובכלל זה דחפורים, באגרים, מכבשים וכדומה, הכל במטרה להביא את הקרקע למצב אופטימלי לקראת תחילת תהליך הבנייה.

 

עבודות עפר ופיתוח - מה זה בעצם?

עבודות העפר מלוות כל פעילות בנייה הדורשת הזזה והעברה של כמויות גדולות של עפר וסלעים למקומות אחרים. המטרה של העבודות יכולות להיות יישור של שטח אדמה והכנה שלו לבנייה, כאשר במסגרת העבודה מוצאות מאתר הבנייה כמויות גדולות של עפר אבנים וסלעים ומועברות לאזורים אחרים.

 

תפירת היסודות של הבניין דורשות גם כן הוצאה של כמויות עפר גדולות מאתר הבנייה. לחילופין, חפירה של תעלות דורשת גם היא העברת עפר ממקום אחד למשנהו. התעלות עשויות להיות קטנות וגדולות, ובעלות ייעודים שונים – העברת תשתיות וצנרת, או לחילופין סלילת דרכים ומסילות ברזל, הדורשות חיזוק של שטח המסילה שעליו תעבורנה רכבות השוקלות מאות רבות של טונות. סוג אחר של עבודות דורש דווקא הבאת עפר, או סידור שלו באופן שייצור טרסות העשויות להגן על לוחמים בשעת קרב, או לחילופין לשמש הגנה מפני עליית המפלס של נחלים או נהרות, במקומות שבהם הסיכון לקיומן של תופעות כאלה הוא גדול.

 

כלי עבודה לביצוע עבודת עפר ופיתוח:

אם בעבר היה נהוג לעבוד אך ורק עם טרקטורים גדולים ובסיסיים ביותר, הרי שכיום מקובל להתאים את הכלים המדויקים לכל עבודה. כיום נעשה שימוש במגוון רחב של כלי צמ"ה מסוגים שונים. זאת, בהתאם לסוג העבודה ולצרכים הנגזרים ממנה. פירוש ראשי התיבות צמ"ה הוא ציוד מכני הנדסי.

 

מדובר בכלים ייעודיים, בעלי עוצמה רבה ויכולת לבצע מגוון רחב של עבודות. על כלים אלו נמנים טרקטורים, באגרים, שופלים, דחפורים, מפלסות ועוד. כל אחד מהכלים כאמור לעיל, וכלים רבים נוספים, משמש לצרכים שונים.

 

עבודות עפר ופיתוח - תכנון מקדים:

עבודות עפר ופיתוח מוגדרות על פי שני אזורים עיקריים, האחד אזור ה-CUT כלומר האזור ממנו מפנים את העפר, והשני, אזור ה-FILL, האזור אליו מעבירים את כמויות העפר.

 

לצורך תכנון מיטבי של העבודה נדרש ידע נרחב בהנדסה גאוטכנית וזאת על מנת לקיים חישוב כמויות עפר מדויקות הנלקחות ומופנות לכל אחד מאזורי העבודה. לצורך כך, נעשה שימוש גם במערכות ציוד ממוחשבות היודעות לשקלל ולהעריך במדויק את עלויות העבודה. עבודות עפר ופיתוח חייבות להתבצע ולהתבסס על תכנון מקיף ופרטני, כאשר המטרה תהיה לבצע את העבודה בצורה מקצועית ובטיחותית.

 

כמובן, שלצד ביצוע העבודות הנדרשות, על החברה לדאוג גם לפינוי הפסולת לאתרים מורשים, כידוע, פסולת מהסוג הזה עלולה לטמון בחובה סיכונים בטיחותיים ותברואתיים ויש לדאוג לנושא מראש.

 

 

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים