פתח תפריט

סלילת כבישים

סלילת כבישים - קבוצת אורון

 

 

תשתית הכבישים בארץ ישראל החלה להתפתח עוד בתקופת המנדט הבריטי, כאשר בשנת 1921 הוחלט על הקמתה של חטיבה הנדסית שתפקידה יהיה לבצע עבודות פיתוח תשתיות.

 

חטיבה זו הפכה לאחר הקמתה המדינה למחלקה לעבודות ציבורית (מע"צ) אשר פעלה מימי ראשית המדינה ועד שנת 2004 במהלכה הוחלט להקים את החברה הלאומית לדרכים בישראל.

 

נכון להיום, יש בישראל למעלה מ-20 אלף ק"מ של כבישים סלולים וזאת בהתייחס לכבישים בינעירוניים הכוללים בין היתר: כבישים ארציים, כבישים אזוריים וכבישים מקומיים אותם נהוג למסווג בהתאם לשיטת המספור הנהוגה בישראל לכבישי ארצנו.

 

בנוסף לכבישים הבינעירוניים, קיימים כבישים הממוקמים בתוך הערים והיישובים השונים ברחבי המדינה, כאשר כבישים אלו נקראים ברוב המקרים על שם הרחובות בהם הם עוברים.

 

לקבלת מידע נוסף ויצירת קשר עם החטיבה שלנו המתמחה בתחום לחצו כאן

 

סלילת כבישים בינעירוניים וסלילת כבישים בתוך הערים והיישובים, הינה פעולת תכנון מורכבת ומתמשכת, עליה אחראים מספר גופים שונים, לרבות, משרד התשתיות, משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים ומשטרת ישראל – אגף התנועה, כאשר מעבר להיבטי התכנון באמצעות גופים אלו, מתקיים הליך במסגרתו נערכות בדיקות מקדימות לצרכי הבנת תנאי השטח בו עתיד להיסלל כביש כזה או אחריו ולאחריו מתקיימת עבודת קבלני תשתית, עבודת קבלני עפר ופיתוח.

 

סלילת כביש חדש באזורי מגורים חדשים ו/או מתחדשים

הבנייה המואצת במהלך העשורים האחרונים בכל רחבי המדינה, הובילה לסלילתם של עשרות קילומטרים של כבישים חדשים המחברים בין אזורי מגורים חדשים לבין הערים והיישובים בהם הם ממוקמים, וזאת בנוסף לחידושם של דרכי גישה קיימות וכבישים קיימים בתוך הערים והיישובים.

 

סלילת הכבישים באזורי מגורים חדשים בכל רחבי המדינה, מהווים חלק בלתי נפרד מעבודות הפיתוח המתבצעות באתר הבנייה, כאשר חלק מהכבישים מצויים באחריותה של החברה הלאומית לדרכים בישראל וחלק מהכבישים מצויים באחריות היזמים והקבלנים האחראיים על בנייתו של אזור המגורים החדש ו/או המתחדש.

 

בדומה להליך סלילתם של כבישים בינעירוניים, גם כבישים הממוקמים בתוך הערים והיישובים שתפקידם בין היתר לחבר בין אזורי המגורים החדשים והמתחדשים לדרכי גישה המובילות לכבישים בינעירוניים, ישנו הליך מוסדר המשלב בתוכו מספר שלבים מקצועיים הנדרשים לסלילת כביש כזה או אחר.

 

שלבים אלו כוללים: בדיקות קרקע מקדימות אשר נועדו לצרכי הבנת תנאי השטח, עבדות קבלני תשתית, עבודת קבלני עפר ופיתוח, ולבסוף, עבודתם של קבלני האספלט כאשר האספלט מגיע ממפעל האספלט מוכן מראש בהתאם לצרכי הכביש. לאורך כל התהליך מושם דגש על היבטי בטיחות שונים הכוללים בין היתר בחינה מדוקדקת בכל הנוגע לעמידות הכביש מפני שחיקה והתאמתו המסלולית לחוקי התנועה.

 

במסגרת עבודות לסלילת כבישים, מושם דגש על תשתיות נלוות הכוללות בין היתר: תשתיות ניקוז, הקמת מדרכות ודרכי מעבר להולכי רגל, חניות, הצבת מעקות ותמרורים, הקמת גשרים במידת הצורך או בניית כיכרות פסי האטה ועוד.

 

לסיכום, סלילת כבישים הינה פעולה המיושמת בהתאם להליך מוסדר במהלכו מתקיימות פעולות שונות המיושמות במסגרת עבודות הפיתוח והתשתית באזור בו מתוכנן להיסלל הכביש.

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים