פתח תפריט

קבלן ג' 5 מה זה אומר?

קבלן ג' 5 מה זה אומר?

 

 

מה זה סיווג קבלנים? למה זה טוב? אם אתם בעלי מקצוע בתחום הבנייה והשיפוצים, או אפילו לקוחות שמעוניינים לבצע שיפוץ בביתם או בכל נכס ששייך לכם – חשוב שתכירו את המושג סיווג קבלנים.

 

החוק קובע כי עבודות הנדסה בנאיות בהיקף כספי מסויים או מסוג מסויים חייבות להתבצע רק בידי קבלן רשום.

 

החוק מחייב רישום בפנקס הקבלנים הן לקבלנים בענפים מרכזיים כגון קבלני תשתיות או שלד, והן לקבלנים בענפי משנה כגון אינסטלציה, חשמל, קבלני איטום או שיפוצים, וזאת לצורכי פיקוח ובקרה כמו גם הטלת סנקציות על קבלנים שלא יעמדו בהוראות החוק.

 

נוסף על כך, קבלנים המעוניינים לעבוד עבור חברה קבלנית נדרשים להציג רישיון קבלן לצורך קבלתם לעבודה.

 

סיווג קבלנים:

בהתאם לתקנות ישנן חמש דרגות סיווג וכל דרגת סיווג מתייחסת להיקף הכספי המותר לקבלן לבצע בענף שבו הוא רשום באתר אחד (בבנייה למגורים גם בהיקף במ"ר).

 

בכל ענף ישנם חמישה סיווגים, והם קובעים מהו ההיקף הכספי שבו יכול הקבלן לעבוד באתר אחד (בבנייה למגורים נתון גם היקף במ"ר). סיווג הקבלנים מורכב מאותיות (א' עד ג') וממספרים (1 עד 5).

 

האותיות מסמלות את הענפים - סוג העבודות שהקבלנים יכולים לבצע. המספרים מסמנים את היקפי הבנייה המותרים מבחינה כספית. 1 הנמוך ביותר ו-5 הגבוה ביותר. למשל - קבלן בסיווג ג' 5 הוא קבלן עם יכולת הבנייה הגבוהה ביותר.

דרגות הסיווגים נקבעות בעיקר על פי הוותק של הקבלן הרשום. הסיווגים באים להבטיח שכל קבלן בניין יקבל פרויקטים התואמים את ניסיונו ויכולותיו הכלכליות.

 

 

הענפים מתחלקים לכמה קטגוריות המצוינות ע"י אותיות א-ג: ענף הבנייה, ענף תשתיות ופיתוח וענף אינסטלציה. בחברות בסיווג ג3 ג4 ג5 חובה להעסיק לפחות מהנדס אחד שיש לו ניסיון בחברות עם סיווג זהה, ולא מספיקים רק הנדסאים או מנהלי עבודה.

 

קבלן רשאי לבצע עבודות הנדסה בנאיות רק במסגרת הסיווג שאושר לו.

 

כיצד ניתן לשנות את הסיווג הקבלני?

קבלן יכול לבקש את העלאת סיווגו לסיווג הבא במדרג, רק בחלוף שנה מהיום שניתן לו הסיווג הנוכחי, בכפוף לביצוע עבודות מתאימות בהיקף הנדרש. הגדלת הסיווג הקבלני היא הדרגתית, ותלויה בעיקר בניסיון ובוותק שצבר הקבלן הרשום. תחילה הקבלן צריך לנצל את ההיקף הכספי שבו הוא מסווג.

 

כדי להגדיל את הסיווג הקבלני, ניתן לפנות בבקשה מתאימה לרשם הקבלנים, כדי להגיש בקשה להגדלת הסיווג, יש לוודא תחילה כי עומדים בכל הקריטריונים. יש להגיש אישורים וטפסים מקוריים, ממולאים בכתב יד ודיו שחור. כאשר מדובר בקבלן יחיד אשר פועל במסגרת עוסק מורשה, עליו להגיש טופס מתאים ולצרף היתר בנייה או תוכנית בנייה מאושרת, חוזה קבלן וכו. לחלופין, כאשר מדובר בבנייה שלא למגורים, על הקבלן להציג הסכם עבודה, דוח כספי מרואה חשבון, אישור על היקף ואיכות העבודה על ידי המזמין ועוד.

 

סיווג קבלנים- למה זה טוב?

סיווג קבלנים נועד על מנת להפוך את תחום הבנייה והשיפוצים לאמין ומקצועי יותר, תוך מטרה שבעלי מקצוע רבים ירצו להיות רשומים בפנקס הקבלנים ולקבל באותו הפנקס דירוג וסיווג גבוה.

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים