פתח תפריט

תכנון נכון ויעיל של תשתיות כבישים

תכנון נכון ויעיל של תשתיות כבישים

 

 

כביש הינו מוצר הנדסי מרתק ומורכב ולהאופן שבו הוא מתוכנן ונבנה יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת הן על המשתמשים בו והן מהבחינה כלכלית.

 

בשנים האחרונות אנו רואים גידול משמעותי באוכלוסייה, והדבר בא לידי ביטוי בעומסים בכבישים.משתמשי הדרך סבורים כי העומס בכבישים הם תוצר של חוסר בתשתיות, אולם בפועל ההיפך הוא דווקא הנכון, אין מדובר במחסור אלא בעודף תשתיות אשר מתוכננות לא נכון. סלילת כבישים היא עבודה מורכבת הדורשת תכנון לצד ידע מקצועי רב מה שיאפשר בסופו של התהליך סלילת כביש אשר ישרת בנאמנות את משתמשי הדרך.

 

בנוסף לעבודות סלילת הכביש יש צורך לעבוד על תשתיות שונות בסביבה כגון מדרכות, חניות, גשרים, מעקות, תמרורים, כיכרות פסי האטה ועוד מגוון רחב של עבודות שיאפשרו כביש מתוכנן היטב שישרת את המטרה.

 

עבור מרביתנו כביש הוא בסך הכל פס אפור וסלול המאפשר לנו להגיע ברכב מנקודה לנקודה. אך מדובר במערכת מסועפת של דרכים המובילות אל יעדים שונים, בין אם לבית הספר, למקום העבודה ובין אם לאזור התעשייה או הקניון.

 

כדי שהרשת תהיה כמה שיותר יעילה וחסכונית על תשתיות הכבישים להיות יעילות ולקצר את המסע במקום להאריך אותו עם המון מעקפים בלתי הגיוניים. עבודת תכנון תשתיות כבישים נמשכת חודשים ולעיתים שנים ארוכות והיא מצריכה מומחיות והבנה מעמיקה בתחומים רבים הקשורים למבנה הכביש, תכנון התנועה ותפעול של כל המערכות והתשתיות הפועלות בו. נביא בקצרה את הנושאים העיקריים המונחים על שולחנו של מתכנן כבישים:

 

כתנאי ראשון יש להוציא את כל האישורים הנדרשים, ביניהם: אישור מהרשות המקומית בה הכביש עובר, ממהנדסי הבטיחות ומנתיבי ישראל.

 

תשתיות כבישים עבודות הכנה שיש לבצע

 

בדיקת המקום - ביקור של בעלי מקצוע שונים כגון מהנדסים וקבלנים במקום, בוחנים אותו היטב. הם יבדקו את סוג הקרקע, את התשתיות במקום, את צינורות קווי המים, קווי חשמל ואת כל התשתיות הקיימות מתחת לקרקע במטרה לבחון אם ניתן לסלול כביש במקום או טרם הסלילה יש צורך להעביר את התשתיות למקום אחר.

 

הכנת הקרקע - חפירה של הנתיב המיועד והסרת המכשולים אשר סובבים אותו היא הצעד הבא. בעזרת בחירה של הכלים הנכונים, יש לבצע גיזום של העצים והצמחים שגדלים פרא במקום, ובמידה וישנה פסולת באזור, יש להשליך אותה למקומות המיועדים להשלכת פסולת.

 

יישור הקרקע - חשוב ליצור שכבת חול אחידה וחזקה. לצורך כך, יש להסיר את עודפי החול שקיימים על הקרקע ולמלא את החורים על מנת ליצור משטח חזק ואחיד. זה גם השלב בו מתכננים את ניקוז המים ובודקים את גובה האדמה הסופי שיאפשר גם את ניקוז המים המצטברים על הכביש בעת ירידת הגשמים.

 

סלילת הכביש - זהו השלב החשוב ביותר בתהליך. האספלט צריך להיות בטמפרטורה הנכונה, לצורך כך משתמשים בצינורות ייחודיים כדי להזרים אותו אל הקרקע. את השכבה קובעים בהתאם לעומסים על הכביש, עליו יסעו מכוניות ומשאיות כבדות במיוחד. חומר האספלט הוא חזק ויציב לכן לאורך כל התהליך מושם דגש על היבטי בטיחות שונים הכוללים בין היתר בחינה מדוקדקת בכל הנוגע לעמידות הכביש מפני שחיקה והתאמתו המסלולית לחוקי התנועה.

 

אנו בחברת אורון מתמחים בייצור וסלילת כבישים ותשתיות על ידי החטיבה שלנו המתמחה בהנדסה אזרחית ועוסקת בתכנון וביצוע פרויקטי תשתיות כגון:כבישים, גשרים תחנות שאיבה ועוד.

מעבודתנו ביצענו את כביש עוקף באר שבע כביש 40, כביש 65 גולני למידע נוסף על תשתיות כבישים לחצו

 

 

מניית קבוצת אורון - לצפיה במניה לחצו כאן

כתובת משרדינו בבאר שבע:

יהודה הנחתום 6, בית דניאל, באר שבע

 

כתובת משרדינו בחולון:

הרוקמים 26, מתחם עסקים עזריאלי, חולון


טל. 08-6295000

פקס. 08-6270051

מייל.  oron@oron-group.co.il

 

לאתר האינטרנט של אורון נדל"ן

www.oron-nadlan.co.il

 

כל הזכויות שמורות לקבוצת אורון בע”מ

אודות הנגישות

קבוצת אורון - אחזקות והשקעות בע    דן אנד ברד סטריט duns

 

חותם אמינות עבריתחותם אמינות עברית

 

הפעל נגישות

בניית אתרים